Rozszerzenia domen
Internet to źródło informacji i promocji. Każda domena posiada tzw. rozszerzenie, które informuje użytkowników o zasięgu i charakterze danej strony:
– com (commercial) – jedna z dwóch najbardziej popularnych końcówek (obok net), oznacza nazwy komercyjne, sygnalizuje zasięg międzynarodowy,
– net (networks) – tej końcówki może użyć każdy, ale przede wszystkim charakteryzuje ona firmy i osoby związane z Internetem,
– edu (education) – rozszerzenie dla instytucji edukacyjnych,
– gov – rozszerzenie dla instytucji rządowych i politycznych,
– org (organizations) – rozszerzenie dla organizacji społecznych, stowarzyszeń, instytucji charytatywnych, organizacji non-profit,
– info – rozszerzenie wskazujące na charakter informacyjny,
– eu – końcówka wskazująca na obszar Europy,
– pl (Polska) – rozszerzenie dla Polski. Każdy kraj posiada swoją końcówkę (uk – Wielka Brytania, de – Niemcy, fr – Francja, jp – Japonia, in – Indie),
– waw.pl – skrót lub całe słowo przed końcówką ‘pl’ może wskazywać na dany region lub miejscowość, w tym przypadku chodzi o Warszawę.